2017. november 1., szerda

MELLÉNYEGESEN ...






A temetők éve: Kecskemét, Inárcs, Farkasrét, Csépa, Gödöllő, Budakeszi …, ráadásul külföldi csatangolásaim közben is folyvást temetőkbe botlottam. Párizs: Père-Lachaise, Barcelona: Montjuïc és Genf, a Cimetiére de Plainpalais. Ott, a genfi öreg temetőben, Jorge Luis Borges sírjánál jutott eszembe Vathy Zsuzsa írása, az, amelyik arról szól, hogy Zürichben, meglocsolja a bukszusokat Joyce sírján. Talál csapot is, kannát is, lics-locs, aztán elbeszélget a hálás íróval. Hogy miről beszélgettek, arra persze egyáltalán nem emlékeztem, mindenesetre körülnéztem, volt csap Genfben is, a kanna sem hiányzott mellőle, löttyintettem hát az argentin író bokraira egy kis harmatot, Zsuzsira gondoltam közben és arra, hogy ha hazajövök, megkeresem a Minerva temetője című novelláját, hogy megnézzem, mit is mondott Vacskamatinak az ír író. Tudtam, hogy valami örökérvényű lesz, amit jól meg kell majd jegyeznem, hogy el ne felejtsem, ha úgy alakulna, hogy majd, … szóval teccenek érteni, ugye. És tényleg az: „Mellényegesen, hány a hura, plíz?”

Nincsenek megjegyzések: