2017. október 6., péntek

NÁDAI FERENC A KOLTA GALÉRIÁBAN



Nádai Ferenc (barátainak Fefe) grafikus-tipográfus-tanár legelső önálló kiállítása (!) tegnap este nyílt a Semmelweis utcai Kolta Galériában. A megnyitón nekem volt szerencsém az alkotóval beszélgetni, pontosabban ülni mellette és élvezni, ahogyan anekdotázik. Valahogy így (az "enef blogból" másolom a továbbiakat): ... Az akkori nyomdai helyzetről egy (személyes) anekdót: azidőtájt az Új Tükör című hetilapnál voltam állásban, és a hétfői szerkesztőségi értekezleteken az volt a szokás, hogy minden alkalommal más-más szerkesztő értékelte az éppen aktuálisan megjelent lapot. A kollégák a nyomtatás minőségét majd minden esetben felém fordulva, mintegy tőlem kérték számon, így minden alkalommal el kellett ismételnem az obligát mondatomat: drága barátaim, ne nézzetek rám, nem én nyomtattam a lapot, hanem a Munka Vörös Zászló érdemrendjével ötször kitüntetett Athenaeum Nyomda, felelős vezető Soproni Béla vezérigazgató – amint az az impresszumban olvasható (volt) is. Szerintem egy idő után sportot űztek néhányan abból, hogy elhangozzon az értékelés eme záróakkordja :-)) Tessenek bátran fölkeresni a kiállítást, november harmadikáig lesz nyitva, ne tévesszen meg senkit, hogy az ajtó fölé valami rejtélyes okból az van írva, hogy Express Utazási Iroda. (A fotót Horkay István tudósításából másoltam.)

Nincsenek megjegyzések: