2016. november 26., szombat

BYE BYE FIDEL



A nyolcvanas évek vége felé lehetett, amikor a Fiatal Művészek Stúdiójának csereprogramja révén Kubában jártam. Tél volt, ami persze ott nyaralási szezon. Amikor az utazás pontos idejét próbálom rekonstruálni a Szovjet-Örményországban pusztító szörnyű földrengés segítségével teszem. A Habana Libre nevű híres luxus hotelben laktam, egy nap azonban közölték, ki kell költöznöm az összes vendéggel együtt, mert Gorbacsov és delegációja fog a szállodában lakni. Havannán kívül egy tengerparti szállóba (Hemingway villája közelébe) kerültem. Gorbacsov azonban az otthoni földrengés miatt lemondta a vizitet. Az örményországi rengés 1988. december 7-én volt, vagyis akkortájt múlattam Fidel Castro szigetén az időt. Az első napokban egy szimpatikus afro-amerikai fiú segített a beilleszkedésben, aki mint a legtermészetesebb dolgot mondta el, hogy édesapját a forradalom után kivégeztette Castro. Később a fiú váratlanul eltűnt és egy magyarul tudó (nálunk tanult) lány lett a tolmácsom. Egyébként egy grafikai stúdióban dolgoztam, szerigráfiai műhely volt, egyetlen fénykép maradt meg az asztalomról, amelynél, mint megtudtam,  előttem a pop art guru, Robert Rauschenberg dolgozott.






Nincsenek megjegyzések: