2016. május 3., kedd

VONATOZUNK




A három napja átadott vál-völgyi (felcsúti) keskeny nyomtávú magánvasútról annyi híradás volt (érthető, hisz egy miniszterelnök leleménye), hogy nekem is a homlokomra kellett csapnom: hiszen ezt én is ismerem! Ez a mi vasutunk! Innen indult az Ah, Amerika! A félórás filmben (Dániel Fercsi animációs dokumentum legendának nevezte el a műfajt) eredeti anyagok keverednek általunk forgatott részletekkel. Balogh Gábor operatőr képeiről néha a szakemberek sem tudták eldönteni, hogy valódiak vagy imitációk. Valamikor 1983 elején találtam rá az állomásra. Hogy pontosan mikor forgattuk, azt talán Mezei Bori, a gyártásvezető (22:14-nél látszik) tudhatja. A felcsúti állomást, illetve a Bicske – Székesfehérvár vasútvonalat akkoriban már nem használták, de a vágány még működőképes volt. Az utasok közt volt Székely B. Miklós színész (22:27), Török András művelődéstörténész (22:30), Katkó Tamás fotográfus (23:04), Berecz András mesemondó (23:15), Orosz Márton művészettörténész (22:43), továbbá Haris László fotográfus (04:20), Herczeg Péter rendezőasszisztens (07:00), Dániel Ferenc dramaturg (07:36), Hudra Klára művészettörténész (12:27), Vida Győző grafikus (18:32), Keresztes Dóra grafikus (11:37), sőt én is felbukkantam (06:50). Kérlek, írjátok meg, kit ismertek még föl a filmben!

Nincsenek megjegyzések: